årets julklapp, går till nån som verkligen behöver det

när jag var på väg för att hämta lilleman på dagis så upptäckte jag att jag stod och strirrade på reklamen för stockholms stadsmisson där det va en kille som va 10 år och höll upp sin önske lista på den stod det:
-hoppas vi inte måste flytta
-att mamma slutar dricka
-slipper ljuga
-en hund men vet att det aldrig kommer funka
då slog det mig att det där kunde ha varit jag, med den bakgrunden som jag har. Jag jobbar fortfarande på att få min mamma nykter på heltid har haft många turer med henne men det är som att det inte går in nånstans vad jag säger eller gör, hamnar alltid tillbaks på ruta ett.

I år ska jag skänka pengar till stadsmissonen dom ser till att det går til vuxna och barn som behöver hjälp kanske lite varm mat eller nya kläder nu när det börjar bli kyligt.
En av mina kollegor sa att det finns så många barn här i sverige som behöver hjälp, så jag försöker hjälpa till lite med det jag har.


Kommentarer
Postat av: Liza

Bra där tjejen!!!

Jag tänker följa ditt exemplar och göra samma sak!

Och jag hoppas att det blir just Stadsmissionen vi bestämmer oss för att skänka till på jobbet också!!!

Kram

2008-12-04 @ 20:42:57
URL: http://lizaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0