Se saker lite mer positivt

När det jämt är mörkt, igår så såg jag solen i typ 15 min  den lyste in genom mitt fönster. jag kände hur ont det gjorde i ögonen när den lyste såg ut som en mullvad.
Idag känner jag mig som mig själv igen, ska bli skönt att komma till jobbet igen (låter som jag har varit borta en evighet).

Jag har märkt att det e många som har förmågan att se allt det negativa och typ inget positivt, att det e så synd om dom och allt e så jobbigt, men så här runt jul så kanske man ska ta och tänkta på andra det finns ju dom som inte har mat för dagen eller inte ens har tak över huvudet och där sitter folk och tjatar om hur synd det är om dom för dom har minnsan bara si och så mkt pengar kvar eller usch jag vet inte vad jag ska ge den och den i julklapp.

Sluta att klaga så mk,t av dom som jag känner kan jag inte säga att det e speciellt synd om nån, visst alla kanske inte har det så lätt men inte f*n blir det bättre av att sitta och beklaga sig och berätta för alla hur dåligt man tycker allt är just nu.
Försök att fokusera på dom saker som är bra i livet.
Det e många som inte har ett jobb, lön, tak över huvudet, mat för dagen eller en familj som älskar en.


Kommentarer
Postat av: malin

Tycker du låter negativ. När ja läser detta låter de som att du klagar en hel del oxå. Man ska vara positiv & glad så mycke man kan men folk har rätt att klaga lite. Du har väl inte ett perfekt liv lr? Har du aldrig klagat lr varit negativ?

Ja har läst mycke bloggar & tycker de e intressant att läsa hur folk e & va dom tänker

2008-12-10 @ 21:35:44
Postat av: alexandra

Hej Malin

Tror att du har missuppfattat mitt inlägg självklart får folk klaga, jag syftar mer på dom som gör det varje gång man pratar med dom.

Jag har ett perfekt liv enligt mig själv och klagat har jag ju gjort som du kanske märker gör jag det i inlägget.

Sen vet jag inte hur man kan påstå att man vet hur folk e genom att bara ha läst deras bloggar.

2008-12-11 @ 12:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0