ibland undrar man hur folk tänker

ja då ha tisdagen gått oxå skönt med onsdag imorn redan.

satt nyss och kikade på Familjeliv och läste om en mamma som "såå gärna ville köpa dom där nya puma skorna till sin son för dom va ju jätte fina"  läste igenom tråden och insåg att sonen va 1 månad och att dom hade lite tjat om pengar, folk tycke att det kunde hon minsann unna sin son ett par ny fina skor.

Jag har nog inte riktigt förståt varför man köper skor till så små barn dom är ju ändå inte ute och går och när dom är ute så ligger dom ju nerbäddade i vagnen, det jag kan förstå är små typ fleece tofflor som är fodrade om man har barnet i bärsele ute eller så, tyckte inte att hon skulle lägga dom pengarna på skor om det nu är så att man har ont om pengar för dom kostade ju 599 kr.

Douglas fick sina första skor när han kunde gå och det var från HM och han går lika bra som något annat barn tror inte barn bryr sig om skorna kostar 599 kr och det är puma eller om det är ett par skor från skopunkten för 79 kr.

Har suttit och kollat på web tv på Lyxfällan och måste säga vilka idioter det finns, jag tycker inte det är så svårt med ekonomin, att få det att gå ihop varje månad, man måste ha någon otroligt dålig koll om man lyckas gå back 32 000 varje månad, borde man inte inse att nåt är fel när man i mitten av månaden måste ta lån eller betala på kredit för att ha mat på bordet.



alla får ju lära sig plus och minus i skolan så det är inte så svårt, se till att utgifterna aldrig är mer än inkomsten så kommer du inte gå back, om utgifterna är större än inkomsten kolla vart pengarna går sluta handla massa fina saker som man INTE måste ha, usch så arg jag blev när jag såg programmen arg på att folk inte har koll.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen kolla på DH.


P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0