Familjen...

det är så underbart nu menar jag inte min lilla familj utan min moster, mamma, pappa, farfar, mormor, morfar och min lilla kusin som inte är lite längre=)))
satt och kollade på kort och fick flashback från när jag va liten.

Till att börja med så va min moster min "idol" hon va så tuff och cool och kunde bli jätte arg, så lite rädd va man men det va bara när jag va jätte liten. Hon byggde dom bästa kojorna och det var stört kul att sova över hos henne det är hon som har lärt mig uttrycket "hopp i lopplådan"och kommer ihåg att hon sa att jag hade gumminäsa när jag va liten.

Min mamma va mest tjatig, jobbig men den bästa mamman man kan ha, lärde mig allt jag kan, jag måste säga att jag beundra min mamma, ensamstående och uppfostra en sån envis och trotsig tjej till den jag är idag. förstår inte hur du orkad med mig vissa dagar=))


Min pappa såg inte så mkt av honom men kommer ihåg att det va så kul när vi sågs, gillad hans lastbil tyckte den va häftig och jag kände mig tuff när jag åkte med honom och att jag saknade honom ibland, han är en person med gott hjärta och vill mer än gärna försöka  ta igen den tid han inte hade med mig när jag va liten.

Min farfar är cool gammling det va vad jag tyckte, han va skräddare och sydde otroliga kläningar till mig och när man bar dom klänningarna så kände man sig som en prinssesa på riktigt, han luktade alltid marabou chocklad kommer jag ihåg.

Min mormor ett riktigt mumintroll, liten och vit hårig, hetsigt temprament. inte så konstig hon är ju finsk och lagar den godaste maten, hon va alltid i köket nästan jämnt eller så höll hon på och stickade eller broderade, det är av henne jag har lärt mig hur man stickar och virkar, fast det var inget man ville skryta om i skolan på syslöjden, att man redan kunde allt det där, det va ju töntigt ahaha.
det är nog ifrån henne som mitt intresse att laga mat kom.

Min Morfar riktig Handyman höll alltid på och snickrade och byggde på nåt, självklat skulle jag också vara med, fick mig en planka och lite spik, kan ju säga att man har gjort några fågelbon under sin uppväxt:)
Nästan varje kväll så satt morfar och sov framför tvn och när mormor sa att det va dax att gå och lägga sig så sa alltid morfar som då vaknade till "ööö aa Jag kommer ska bara kolla klart på den här filmen" och mormor svarade "jaha men kan du inte berätta vad den handlar om" bara för att retas med morfar eftersom han inte alls hade kollat, utan sovit men det ville han inte erkänna.

Min kusin ja vad ska man säga om honom förutom att han va en liten pissråtta när han va liten, ett exempel varje lördag hos mormor och morfar fick vi varsin godis påse med lika mkt i, men när robban den lilla råttan hade smällt i sig allt sitt godis ville han ha mer, jag hadevarit duktig och sparat mitt godis, nej det gick ju inte, utan då sa han till mormor att jag hade ju minsann godis kvar så han kunde ju få smaka av mig, och mormor sa till mig att du som är äldre kan ju dela med dig, jag svarade att han fick skylla sig själv att han hade ätit upp allt sitt godis, som svar fick jag men han är ju så lite han förstår inte att man kan spara sitt godis.
men nu är han en stor kille som vet bättre hoppas att du pluggar på bra och är snäll mot din mamma:)))

Min familj är fylld med många olika personer och jag älskar er allihop hoppas att ni har det bra och att vi snart ses igen.


P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0