God jävla morgon...

Vaknade ca kl 05.15 av en stor smäll, sen hör jag hur en helikopter som står några meter från vårt hus, blir förbannad och går ut på balkongen och ser helkopter ca 20 meter från huset och undrar vad den håller på med, står och muttrar för att den har väckt mig och nu e jag vaken, tar en cigg och kollar på helikopter ser att nåt  hissas in i helikoptern och då slår det mig det där är ingen polishelikopter men va är det då, den står där över G4S och hovrar och larmet tjuter, jag går in och kollar aftonbladet står inget där så jag går in och gör kaffe när jag kommer ut på balkongen igen så åker helikopetern iväg, skönt att oljudet är borta kollar igen aftonbladet och då ser jag vad det är jag har stått och kollat på:

bild från aftonbladet

En värdetransportcentral i Västberga utanför Stockholm uppges tidigt på morgonen ha utsatts för ett spektakulärt rån.

– De hissar upp säckar med pengar. Det är helt sjukt, det värsta jag sett, säger ett ögonvittne som råkat köra förbi med sin bil.

Flera källor uppger för Aftonbladet att en helikopter landat på taket och minst två män gått in i byggnaden.

– Jag har hört explosioner från huset. Det såg ut tidigare som att de försökte sänka ner en stege eller nåt liknande. Just nu är det massa poliser och en vit helikopter hovrar över huset. Men det är inte en polishelikopter, uppger en boende i området.

Helikoptern ska ha landat omkring 05.20 på onsdagsmorgonen. Enligt obekräftade uppgifter från flera källor hivade rånarna upp påsar med pengar till helikoptern.

– De har använt sig av en helikopter och tagit sig in via taket med sprängladdningar, men de har lämnat nu. De är knapphändiga uppgifter i nuläget, säger Per Gerdin, stationsbefäl på polisen i söderort.

Polisen helikoptrar har inte kunnat lyfta, uppger Södermalmspolisen för TT.

 

Nu blir det mer kaffe och kanske en alvedon, god morgoneller nåt..

 

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0