hemma äntligen

go kväll har varit en tuff dag med jobb sen till solna fixa naglarna och sen till aspudden på föräldra möte, kan säga att det var ett givande möte har lärt mig mkt bland annat att vissa föräldrar har en totalt annan syn på saker och då menar jag totalt!

vi pratade mkt om olika sätt hur man kan underlätta ett problem, när tex ett barn kommer hem och säger Kalle säger att jag inte få vara med och leka, vanligt sätt säger man ju som förälder att "alla får vara med och leka" men det är ju inte så enkelt i praktiken och då får man försöka hitta lösningar eller ge barnet "verktyg"att jobba med kan vara tex mot frågan varför får jag inte vara med och leka? och sen lösa det vidare på så sätt.

jag älskar att diskutera olika probelm och sen hur man kan underlätt när problemet uppstår, för att säga att man kan lösa det är att ljuga för alla situationer är olika även om problemet är det samma.

Nu ska jag ta mig nå att äta och sen blir det nog sängen för min del, blir en lång dag imorn oxå


P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0