Har man tråkigt kan man ju spendera 6 timmar på akuten

Kalaset igår blev inställt med tanke på at douglas hade så hög feber, idag är han feberfri.
kl 11 så började min mage smärta så mkt att jag inte klarade av det längre så ringde till vårdguiden och dom tycket att jag skulle åka in till akuten, dom tyckte att jag borde gjort det redan den dagen jag kom hem.

packade in oss i bilen måste varit en kul syn en liten kille som har tok hög feber och en kvinna som gick och stonkade och höll sig om magen, när vi kommer till akuten så åkte jag in på Infektion illa kvickt kollade blodtryck puls och syresättning, sen blev det 2 liter dropp och blodprover av alla slag, frågade mig om jag hade feber
- Nej det har jag inte hade det först 2 dygnen men inte sen dess
-Så konstigt för du har 39,4 nu sa sköterskan med ett lite skratt
in med lite alvedon och in till ett eget rum med toalett, fick oxå göra avföringsprover sen va det bara att vänta tills svaren från blodproven hade kommit, började känna mig ganska snurrig i huvudet så fick macka och äppeljuice, efter det så bosatte jag mig på toaletten.

Efter ett tag så kom läkaren in och sa att proverna för Malaria och Salmonella hade kommit tillbaks och det hade jag inte Tack gode gud!
Hon sa att när doppet hade tagit slut så skulle hon komma tillbaks med en Kirurg, hjälp vad är det nu tänkte jag vad ska jag med en kirurg till...
Kirurgen kom och ville kolla min blindtarm då läkare tycke att jag hade varit extra känsligt på den sidan av magen men kirurgen trodde inte att det var det och berättade att det finns tarmbakterier som "trivs" bättre på den sidan av magen.

Kramperna fortsatten som vanligt och jag frågade om man kunde få nåt för kramperna och dom berättade att med tanke på att dom inte vet vad det är för bakterie i min magen och att jag har haft kramper så länge och min magen är så öm som den är så vågar dom inte göra det utan får vänta tills svaren har kommit tillbaks, det kan skada magen och tarmarna.
så nu är det bara att vänta och äta små portioner mat typ en macka och dricka MKT vätska, ska dricka vätskeersättning 2 grr om dagen.
när proverna är klara så kan vi börja med behandling, jag vill bli frisk nu, jag vill ut och åka snowrace med min älskade son, jag vill kunna leka med honom, inte bara ligga i sängen.

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0