Livet är full av besvikelser, mamma du är en av dom

tyvärr så är det så att alla beroenden är knepiga att ta sig ur vissa är lättare och vissa mkt svåra, och man blir lovad om och om igen om att personen ska sluta och innerst inne hoppas man så innerligt att det ska bli sanning men tyvärr så hinner man förlora det lilla hoppet efter många lögner och besvikelser, det är då man måste göra ett stort val, vilket är att bryta all kontakt för att det tar för mkt energi att tjata hur dumt beroendet är, hur det sårar folk i omgivningen och att vännerna sakta men säkert inte orkar med en person som har ett tugnt beroende.

Det är min mor, kan inte säga att hon är en dålig person för hon har lyckats uppfostra mig till en bra människa.
Tyvärr så har hon så länge jag minns haft ett beroende av alkohol, när jag var liten så var det stark sprit sen blev det stark öl och nu så räcker det med folk öl för att hon ska få sitt rus, hon är inte så stor så det behövs inte mkt.

hon har varit på beroende hem, efter att jag och en släkting gjorde en så kallad LVM anmälan, det hjälpte ett tag försökt med AA-möte vilket hon vägrar och man måste gå dit självmant tyvärr, antabus har hon ätit och gått på möten hos socialen osv.

Nåt som alla missbrukare har gemensamt är att kunna manipulera och dom är duktiga, ljuga en rakt upp i ansiktet kan dom oxå, saknad av empati listan kan göras lång. Efter ett tag så lär man sig alla knep hör om dom ljuger.

Nu har jag kommit till en punkt där jag har sagt upp kontakten med henne, bad henne ringa den dagen hon är redo att vara nykter för resten av hennes liv, hon vet att jag kommer vara där hjälpa och stötta henne, men hon måste ta det första steget det är ingen som kan hjälpa henne med.

Jag må låta lite bitter men jag har fått nog, jag vill inte att min son ska få uppleva det som jag fick uppleva när jag växte upp, att varje natt önska att nästa dag så skulle hon sluta dricka och må bra, idag är jag 24 år och önskar samma sak varje kväll...

Har gått igenom så mkt när det kommer till alkoholmissbruk, jag mår dåligt när jag ser barn som har en full förälder som knappt kan stå på sina ben, jag är tillbaks när jag själv var den som stöttade mamma hem och hoppades att vi inte skulle träffa nån som vi känner.
Jag troddet som barn att det var ingen som visste om att mamma hade ett missbruk, nu så vet jag att alla visste men det var ingen som vågade göra något, var det ingen som tänkte på mig? det lilla barnet som fick bli vuxen tidigt, som utåt sätt mådde bra men hjärtat var i tusen delar.

Jag är inte unik eller ensam om att ha en förälder som dricker, men jag hoppas att folk nu vågar göra mer om dom misstänkter att ett barns förälder dricker, skit i vad föräldern kommer tycka, tänk på barnet, det gör jag.
Kommer alltid älska min mamma men jag hoppas min önskan kan få gå i uppfyllelse


P&K




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0