vilken otur man kan ha då!!!

har inte orkat skriva för jag har varit så arg så jag inte har vetat om jag ska skratta eller gråta, men nu har jag lugnat ner mig.
detta handlar om vår bil som har namnet Bertil eftersom det är en saab 9-3 och den va min morfars innan så då passar Bertil himlans bra.

I lördasg så var vi och hälsade på min morfar & mormor i Sala ca 12 mil från stockholm, morfar frågar alltid " och bilen går bra?" och det har inte varit några problem med den så självklar svarar Älskling " ja den går hur bra som helst"
när vi åker därifrån så hinner vi ca 3 km då tänds varnings lampan och batteri lampan, jag bläddrar lite snabbt i boken för att kolla vad det innebär, står att batteriet inte laddar eller att generator remmen är av.

Eftersom vi var mitt i skogen och snön vräkte ner ute så fortsatte vi ca 2 km så vi kom till Enköping, svänger in på Statoil och ber om hjälp, "kylarvätskan är nästan slut säger Statoil killen vi provar med att fylla på den"
Sagt och gjort så ber han Älskling starat bilen och jag hör direkt att det rasslar nåt förjävligt och skriker" stäng av nåt är sönder!!" kan inte mkt om bilar men jag vet hur den INTE ska låta

Statoilkillen kollar lite och ser att generator remmen är av, jag ser hur tusen lapparna flyger iväg framför ögonen som små duvor på mig, världens huvudvärk slår till på mig och jag är tok arg.

Efter lite prat med statoil så får vi ställa bilen hos dom tills måndag då vi kan få tag på en verkstad i Enköping, han pekar vart vi kan ställa den och går in, när älskling har börjat putta lite på bilen så är det en idiot som backar in i oss, han kliver ut ur sin bil tittat på våran bil och är ganska så irriterad och säger :
" ni har ju inte bakljusen på!"

Jag sa inget eftersom jag redan var så arg men Älskling förklarade lite spydigt att vi puttar bilen av en andledning för att vi inte har nån el i bilen därför inga bakljus!!!
Älskling lägger till tur att jag inte kom med barnvagn för dom har inte heller några bakljus, du verkar inte kollat när du backade..

När han backade på oss fastnade han i våran dragkrok och när han märkte att han backat på nåt så la han i ettan och gasade så han slet av sin Bumper av plast vilet inte var så farligt för det var bara att klicka tllbaks, men han påstod att han fått nån repa eller nåt i hjulhuset och tyckte att vi skulle ta dit polisen för att dom skulle avgöra vem felet var.(tönt)

Polisen sa att det ligger inte i deras uppgift om det inte var en trafik olycka, vårat fel var det inte vi puttar på våran bil, vad kan den gått i max 2 km/ h och han backar ut på oss.

vi fyllde i blanketter till försäkringsbolagen och sen så var vi klara med honom, gahhh!
Ringde som värsta token för att hitta nån som kunde komma och hämta oss fick efter ett tag på min Älskade Moster som var snäll och kom och hämtade oss.

Idag var Älskling i Enköping och lämnade in Bertil hos bildoktorn som ska se var som är trasigt och hur mycket det kommer att kosta.

det får var det för idag nu ska jag sussa


P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0